dinsdag 14 oktober 2008

School enzo

Na de hectiek van de afgelopen dagen, was het vandaag wat rustiger. Na mijn ouders bij de shinkansen richting Okayama gedropt te hebben, zijn we even mijn school gaan uitchecken. Op deze school kun je ieder moment inspringen en zelf beslissen hoe lang je les neemt. Ik zal in ieder eerst 3 maanden les nemen, en daarna weer verder zien. De school zag er wel ok uit. Wel heel iest anders dan Shida, waar ik vorig jaar in Taiwan zat. Deze school zit op 1 verdieping in een groot gebouw. Er zijn geen aparte klaslokalen, maar een soort kamerschermen die die verschillende klassen afschermen. Er wordt lesgegeven uit hetzelfde boek als dat wat op de Universiteit leiden gebruikt wordt, dus dat is handig. Ik mag zelf beslissen waar ik inspring, waarschijnlijk ga ik gewoon een paar hoofdstukken opnieuw doen. Ze doen toch 1 hoofdstuk per dag, ter vergelijking: de eerstejaars aan de UL doen er 2 per week. In principe heb ik 4 uur per dag les, maar je mag ook de middaglessen doen als je wil, dus dan heb je 8 uur in totaal! Je kan ook de helft van de middagles doen en dan naar huis gaan. Waarschijnlijk ga ik volgende week dinsdag beginnen.
Na de school zijn we naar Umeda, het centrum van Osaka, gegaan. Daar hebben we een beetje geshopt en spelletjes gekocht voor de Nintendo DS die ik van mijn schoonvader heb gekregen.
Komend weekend gaan we naar Tokyo, de karate leraar van Ken heeft daar een belangrijke wedstrijd. We gaan donderdag al zodat ik mijn goede vriendin Natsuko kan ontmoeten. We gaan bij haar logeren, maar helaas is ze toevallig net dit weekend weg omdat haar zusje gaat trouwen.

Geen opmerkingen: