zondag 26 oktober 2008

Kyoto (2)

Vrijdag was Ken`s verjaardag, bedankt voor de felicitaties die we hebben ontvangen! Zelf hebben we het niet erg uitgebreid gevierd, Ken moest overdag werken en `s avonds trainen...
Mijn ouders kwamen die dag terug van hun rondreis door het westen van Japan. Ken bracht ons naar zijn ouders` huis en ging zelf daarna door om te trainen. Wij hebben daar, ook met Aya, de foto`s op de huge flatscreen tv gekeken (succes mensen, meer dan 1000 foto`s..., haha). Wederom is mijn familie me sneller af met het rondreizen in het land waar ik woon (in Taiwan waren het Maaike en Bart). Ze zijn ook op allerlei plekken geweest waar ook de ouders van Ken niet geweest zijn.

Zaterdag had iedereen vrij en hadden de ouders van Ken een lunch georganiseerd in een restaurant in een tradioneel Kyoto huis in Gion, de geishawijk. We gingen er met de trein heen.
In het restaurant zaten we in een privekamer aan een bar met uitzicht op de koks die aan de andere kant van de bar onze gerechten klaarmaakte.
Hier genoten we van een 9(!) gangen diner. Een selectie om een indruk te geven (en om de mensen die het met Genroku in A`dam moeten doen te pesten):

En natuurlijk het toetje:





Mijn ouders dronken Japanse alcohol bij het eten, gelukkig gingen ze er geen rare dingen van doen...Na de lunch we nog even Kyoto ingegaan. We wilden mijn ouders nog even de zaisu laten zien, die zij ons kado geven. Toen we in de Loft in Kyoto waren zagen we een 2-persoons zaisu, die ze in Osaka niet hadden. We hebben meteen maar de knoop doorgehakt en er 1 gekocht. Hij wordt volgende week thuisbezorgd. Het is deze maar dan in het bruin:




Vanochtend zijn mijn ouders weer richting Nederland vertrokken.



Volgens mij hebben ze wel een heel leuke tijd hier in Japan gehad.

1 opmerking:

Anoniem zei

Net waren we nog in Osaka en even later kunnen we vanuit Nederland alweer naar het verslag op je blog kijken. Het eten was zowel prachtig als heerlijk! Nogmaals bedankt voor de mooie dagen en de goede zorgen.
Maus en Joost