zaterdag 15 november 2008

Ibaraki

Ten eerste: Iedereen bedankt voor de felicitaties en complimentjes! Ik vind het erg leuk om van allerlei mensen wat te horen. Het is voor mij natuurlijk ook wat onwerkelijk, in een nieuw land, een nieuwe situatie, school, huis, familie... Dan is het leuk om vanuit Nederland (en allerlei andere landen ook trouwens) wat te horen.

Hier gaat alles goed. We zijn druk bezig ons huis in te richten en als we alles op orde hebben zal ik proberen een filmpje van ons huis op deze blog up te loaden. Ons appartement bevalt me trouwens prima. Het is lekker dicht bij het station, ruim, rustig, de supermarkt is ook vlakbij, we hebben onze eigen parkeerplaats, echt prima.
Nu alle grote evenementen even voorbij zijn wordt het moeilijker om een onderwerp voor mijn blog te bedenken, niet omdat er niets te schrijven is, maar juist omdat er TEVEEL dingen zijn die leuk zijn om over te schrijven. Dus ik weet niet waar ik moet beginnen.
O ja, ik heb een paar weken geleden een paar foto`s gemaakt in de buurt, die kan ik er nu wel even op zetten. De herfst hier is trouwens heerlijk, ik durf nu bijna al te zeggen: mijn favoriete seizoen. Het is bijna altijd helder, veel zon, temperatuur ergens in de twintig graden. Eigenlijk beter dan de Nederlandse zomer (welke zomer?). Het wordt nu wel snel kouder, geloof ik. Maar daar krijgen we dan weer de mooie herfstkleuren voor terug. Dus binnenkort weer nieuwe foto`s.. Maar nu eerst de omgeving van mijn huis.


Ook al wonen we in de stad, vlakbij ons huis zijn ook rijstvelden te vinden. De rijst is inmiddels geoogst.


Wat me ook opvalt in Japan, is dat je overal mensen ziet sporten. Ik weet niet of het hier gewoon meer opvalt of dat er echt meer wordt gesport. Maar op mijn wandelingetje op een doordeweekse ochtend zie ik binnen 500 meter van mijn huis al een paar tennisbanen vol, een honkbalveld met croquet(?) spelende ouderen, een enorm sportveld met sportende jongeren en altijd wel wat jongeren aan het honkballen.




In het Wakasono park wemelt het overdag van de kindertjes.En ook fanatiek wandelende ouderen trouwens.
De rozen zijn nu wat meer uitgekomen, zoals ook te zien was op de ring-foto`s.





Dit is onze flat van de buitenkant. Dit is trouwens een oude foto die Ken me stuurde toen hij net dit appartement had gevonden.

Geen opmerkingen: