donderdag 5 januari 2012

Kerstvakantie 2011


19 december was het zover: Rana`s eerste trip naar haar moederland! De vlucht verliep goed. De vlucht was niet volgeboekt en ik kreeg bij het inchecken al de stoel naast me ook toebedeeld. Ik had ook al zo`n mandje gereserveerd, dus dat zat al goed. Rana heeft twee keer een flinke periode daarin geslapen, alleen de laatste 3 uurtjes ongeveer was ze het zat en heb ik wat met haar rond moeten lopen.Preciies toen ik in de rij stond werd de douane ineens erg streng leek het, of er waren gewoon veel probleemgevallen voor mij, maar het ging extreem langzaam. Ook ik werd naar de vader en het geboortebewijs gevraagd, maar gelukkig waren ze ook tevreden over mijn ondertekening van Rana`s paspoort. De bagageband was al helemaal leeg toen we daar aankwamen, maar gelukkig stond de koffer gewoon erachter verscholen en kon ik `m zo meenemen.

Bij thuiskomst op het Ambrosiadal kwamen Maaike, Boris en Lara ook net aan. Tijd dus voor de kennismaking met mijn nieuwe nichtje!


De volgende dag was een gewone dinsdag, dus iedereen was aan het werk. De dag begon erg grauw en regenachtig (echt Nederlands weer...), maar gelukkig toen ik `s middags naar het winkelcentrum wandelde kwam zelfs het zonnetje nog door!

Woensdag was er wel een vol programma. Samen met oma naar Maaike en dan samen met Maaike en Boris naar dansles terwijl oma op de twee kleine meisjes paste. Samen met Boris `zijwaartse pasjes` gedaan en de kerstboom (Maaike) opgetuigd.
Eind van de ochtend was het tijd om even langs de Hong Ying te gaan. Altijd een vast punt in het programma.
Daarna terug naar Maaike en o.a gewandeld. Al leken de dames er weinig aan te vinden...

Dan zap ik maar even door naar eerste kerstdag. We gingen naar oma B. in Apeldoorn, Rana`s overgrootmoeder dus. Mijn vader heeft daar een lekker kerstdiner gekookt. Helaas moet ik dat lekker maar aannemen van mijn oma en moeder want tegen die tijd was ik door mijn verkoudheid al mijn smaak-en geurvermogen kwijt...(en heb ik gisteren ongeveer pas teruggekregen)



Het was een erg gezellige dag en Rana heeft zich ook prima gedragen.

Tweede kerstdag vierden we op het Ambrosiadal.

Even kijken hoe laat het is...

O, tijd voor een fotoshoot!
Haha
Laatste grote programmapunt van onze 10 dagen in NL was een high tea met de rest van mijn familie. We werden van de parkeerplaats opgehaald met een golfkarretje.

Helaas dus nog steeds geen geur en smaak, dus beetje zonde van al die lekkernijen, maar toch een erg gezellige middag gehad.
De volgende dag vlogen we alweer naar huis. Deze vlucht was wel helemaal vol en er zat een nogal vreemd stel Oost Europeanen naast me. Rana wilde op de eerste 2 uur na verder helemaal niet slapen dus was erg vermoeiend. Gelukkig stond Ken op het vliegveld op me te wachten en heeft Japan wel goede service op het vliegveld, dus werd ik ook geholpen met de bagage.

Al met al weer een zeer geslaagde reis. Bedankt aan iedereen die eraan bijgedragen heeft; babyfoons/maxicosi/kolf/slaapzak etc geleend, kadootjes gegeven, op bezoek geweest etc!

De tijd is weer omgevlogen en had nog wel weer veel meer mensen willen zien, maar goed. Volgende keer maar weer!

Geen opmerkingen: