maandag 16 februari 2009

debuut

Afgelopen twee weken hadden Ken en ik allebei een karate debuut. Ik op de wedstrijdmat en Ken op het Osaka pro wrestle podium...
Op 8 februari deed ik mee met een shinkyokushin karate toernooi. Ik heb natuurlijk wel al aan een hoop verschillende wedstrijden meegedaan, maar dit is toch echt wel weer iets nieuws. Het is full contact en de timing is ook heel anders (eigenlijk is het gewoon continu rammen geblazen).
Gelukkig mogen (moeten) vrouwen wel beschermers dragen. Bij de mannen is het zonder handschoenen en andere bescherming (behalve een tok natuurlijk). Ik was heel benieuwd hoe het zou zijn. Tijdens kumite training in de les wordt ik altijd wel flink blauw getrapt en geslagen dus ik dacht dat het bij de wedstrijd nog wel wat erger zou zijn. Dit viel voor mij erg mee. Ken kreeg wel een knie tegen zijn hoofd met als gevolg een gescheurde trommelvlies.
Wat betreft resultaat: ik heb mijn eerste partij gewonnen en de tweede verloren. Maar het ging mij dit keer echt om de ervaring en had mijn zinnen niet echt op winnen gezet. Maar let maar op wat er de volgende keer gaat gebeuren...

En dan nu, Ken`s debuut op het pro wrestle podium...


Nee, nee, hij was niet een van de worstelaars. De dojo deed een demo als onderdeel van het pauze programma.



Hij is de linker honkbalknuppel vasthouder. Verder hebben ze met een nog grotere groep kata`s gelopen. Verder weet ik het ook niet precies, want helaas was ik er niet bij...


6 opmerkingen:

Boukje zei

Update: het trommelvlies van Ken is gelukkig alweer zo goed als genezen. Het viel allemaal reuze mee.

Dutch Baka zei

Goed om te horen dat het meevalt met Ken!

Wanneer moet je weer vechten?

Boukje zei

Ik weet nog niet wanneer mijn volgende wedstrijd is. Ken moet eind maart wel met 10 mensen achter elkaar sparren als onderdeel van zijn examen.

Anoniem zei

Hoi Boukje,

Je kent me niet maar ik vond je blog via de google zoekmachine. Ik wil misschien in Mei voor 2 maanden naar Japan. Maar, ik zal ik m'n eentje gaan en vind het dus allemaal best een beetje eng. Zou je me wat tips kunnen geven? Zou heeeel erg fijn zijn! :)

Thnx! Groeten, Inge

Boukje zei

Beste Inge,

Ten eerste, Japanners zijn een erg vriendelijk volkje en Japan is erg veilig, dus ik zou me niet al teveel zorgen maken. Probleem is wel dat echt weinig mensen Engels spreken, dus je een beetje in het Japans verdiepen kan geen kwaad (wordt ook erg gewaardeerd). Tsja, wat kan ik verder zeggen? Veel plezier!

Anoniem zei

hoi, boukje leuk om te zien dat je zo goed met Dave en zijn familie kan opschieten. Doet me goed om te weten dat Dave een leuke Hollandse dame in zijn omgeving heeft. Hoop je eens te ontmoeten.
gr. Monique ( moeder van Dave )