maandag 12 januari 2009

Wintervakantie deel 2: bij oma

Na het bezoek aan Natsuko zijn we naar de oma van Ken gereden. Zij woont op ongeveer een half uurtje rijden van Natsuko`s huis. Ik had haar nog niet ontmoet, dus dat was wel spannend.



We hebben bij haar gelunchd en ook wat grote schoonmaak klusjes gedaan. Verder hebben we een gebedje voor het huisaltaar gedaan en oma heeft me hierbij aan overleden opa en andere voorouders voorgesteld.
De muts die ik op de foto op heb, heb ik van oma gekregen. Het schijnt dat mijn hoofd kleiner is dan hoofden van Japanners (dat krijg ik vaker te horen), dus de muts paste oma niet, maar mij wel. Verder heeft Ken een rondleiding gegeven en heb ik oude foto`s gekeken en het vlinderboek van de opa van Ken.

In de tuin.

De oma van Ken is erg lief en het bezoekje was erg gezellig. En zoals wij altijd volgeladen met spullen voor ons van Ken`s ouders weggaan, gingen we nu ook volgeladen met spullen (eieren, mandarijnen) voor de ouders van Ken (en ook wat voor ons) terug richting Osaka. Op de terugweg sneeuwde het nogal.

Geen opmerkingen: