maandag 29 juli 2013

Verhuizen

Weer groot nieuws dit keer. We zijn gisteren verhuisd! Het is allemaal behoorlijk snel gegaan en we hadden aan het begin van dit jaar zeker niet gedacht dat we dit jaar in een echt huis zouden gaan wonen. Er waren echter een aantal omstandigheden waardoor het gunstig was om snel een huis te kopen, bv de verwachting dat de belasting flink omhoog gaat komend jaar, er mooie huizen gebouwd zijn op een plek waar wij graag willen wonen en natuurlijk om er nog een kleine op komst is.
Het is een nieuw huis met twee verdiepingen voorzien van allerlei nieuwe snufjes. We hebben zonnepanelen op het dak en een energiesysteem dat Ekowill heet en iets met energie maken uit gas is (het fijne weet ik er niet van). Het overschat dat we aan energie maken wordt verkocht aan het energiebedrijf en krijgen we dus geld voor terug.
De keuken heeft een afwasmachine en er is een tv en suana in de badkamer.
De 26ste kregen we de sleutel. De 27ste moesten we nog werken en `s middags kwamen ze de gordijnen brengen. De 28ste was het dan zover en gingen we verhuizen. Alles was in dozen gepakt en er kwam een professionele verhuizer om alles naar het nieuwe huis te brengen.

 Rana en ik vertrokken alvast naar het nieuwe huis, waar daarna ook een `meneer` de airco kwam installeren (het is midzomer dus erg warm).
 De verhuizers komen aan bij ons huis. Tijd voor mij om ze te vertellen waar alles moet staan.
 Rana hielp ondertussen Baaba in de keuken.

 De verhuizers hadden twee ritten nodig om alles te brengen!
Toen dat gebeurd was kwam er nog `meneren` om ons huis aan te sluiten op de telefoonlijn en ook nog iemand van het gasbedrijf..
 Iedereen (Jiji, Baaba, Ken, ik en Rana) hadden de hele dag hard gewerkt, dus `s avonds even rustig samen gegeten in een restaurtant.
 Met z`n drietjes lekker in onze mooie ruime bad geweest en tijd voor bed.voor Rana. Ze was erg moe maar nog wat te opgewonden om te slapen. Elke keer als ze bijna sliep zei ze zoiets als `nieuw huis nene (slapen)`, `meneer weg?``, etc. Ik heb de eerste nacht in ons nieuwe huis ook niet al te best geslapen, maar ja, het zal snel wennen denk ik.

2 opmerkingen:

Iris van Loon zei

Iris van Loon schrijft:
17 Nov 2015, 11:31
hallo,

ik heb met veel plezier uw blog gelezen.
Ik studeer International Marketing and Managment aan de Fontys te Tilburg. Wij zijn op het moment bezig met een project voor het Nederlandse meubelbedrijf Pastoe. Voor dit project moeten wij een marktonderzoek doen over Japan. Hiervoor hebben wij een enquete gemaakt en proberen wij die te laten invullen door zoveel mogelijk mensen in Japan, maar helaas is dit heel lastig. Mijn vraag is aan u of u misschien de tijd zou willen vrij maken om ons te helpen en een kleine enquete (5 minuten) in te vullen. U zou ons erg helpen.

Als u interesse heeft, of meer wilt weten over het project, hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groet,
Iris van Loon
Studente International Marketing and Management
Fontys, te Tilburg, Nederland

Unknown zei

Ik zal via de link op de FB groep 'Nederlanders in Japan' de enquete invullen.