maandag 28 maart 2011

Afstuderen


Het schooljaar in Japan loopt van april tot maart, dus we zijn nu aan het einde van het jaar aangekomen. De meeste kinderen in mijn klas (8 van de 11), gaan door naar de volgende klas. De anderen gaan naar een Japanse kleuterschool. Ook zijn vier van de kinderen in James` klas dit jaar zes geworden, wat betekent dat ze naar de basisschool gaan. Dus wij hadden zondag een uitgebreide `afstudeer` ceremonie. We hadden een lied ingestudeerd, de oudere kinderen speelden pianica en mijn kids bellen en castanetten en er waren speeches van iedereen (incl de kinderen). Voor mij ook een echte afsluiter, want ik ga komend jaar niet door met het werk. Ik zal vanaf nu alleen op zaterdag werken. Beetje vroeg voor zwangerschapsverlof, maar goed. Het is wel leuk dat ik toch in dienst kan blijven, want dat betekent dat ik (betaald) naar evenementen kan komen, zoals de picknick in het Banpaku park etc. Zondag heb ik een mooi plakboek gekregen met berichtjes en tekeningen van alle kinderen en een mooi foto overzicht van het hele jaar. Ik was natuurlijk weer te druk om tijdens het gebeuren foto`s te maken, maar heb achteraf nog wat kunnen schieten.

Geen opmerkingen: