zondag 6 februari 2011

Gong xi fa cai (oftewel Happy New Year!)

Afgelopen week is het ook volgens de Chinese kalender nieuwjaar geworden. Op de Chinese school in Osaka wordt dat ieder jaar gevierd. Mijn oud-collega Nanako nodigde me vorig jaar al uit om te komen, maar toen kon ik niet helaas. Maar dit jaar wel! Het feest werd natuurlijk geopend met vuurwerk en leeuwendans.



De Chinese school heeft een Taiwanese achtergrond, dus er waren allerlei lekkere dingen zoals xiao long bao en gebao.
Nanako
Dit jaar is het jaar van het konijn en zal een bijzonder jaar voor ons worden... Wij verwachten namelijk in Juli ons eigen kleine konijntje!



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Boukje en Ken,
Met veel belangstelling volgen Albert en ik jullie leven in Japan! Naast de verhalen van Maud kunnen we ons een goed beeld vormen van hoe het leven daar is. Met meer belangstelling dan voorheen lezen we het nieuws over Japan.
maar nu willen we jullie vooral feliciteren met de a.s. komst van een klein konijntje! NAtuurlijk had ik het al van Maus gehoord, maar je hebt het nu "wereldkundig" gemaakt en kan ik je via je blog onze felicitaties sturen!
We hopen dat het jaar van de Konijn voor jullie een heel mooi jaar wordt!
Veel groeten,
Albert en Wies Vossepoel

Annelies zei

Hoi Boukje en Ken,
Gongxi gongxi met de komst van jullie kleine konijntje! :)
Groetjes,
Annelies

Anoniem zei

Wat een goed nieuws is dat! gefeliciteerd! gr. Hanneke