dinsdag 10 augustus 2010

Zomervakantie

Het is al een tijdje bloedheet in Japan en nu heb ik ook eindelijk zomervakantie.
Zomer in Japan is een tijd van zomerfestivals en vuurwerk. Ook op mijn werk hebben we zomerfestival gehouden. Alle kinderen hadden mooie Japanse kleding aan en we hebben typische festival spelletjes gedaan.


yoyo ballon spel

mijn klas

Een van de spellen is `watermeloen splijten`, waarbij je geblindoekt moet zien een watermeloen te vinden en erop te slaan. Aangezien niemand hard genoeg geslagen had met de stok om de watermeloen te splijten (en James en ik `m niet hadden kunnen vinden), heb ik `m tot genoegen van de kinderen met mijn vuist doorgeslagen.

Heel iets anders. Van de week ben ik naar de tandarts geweest. Na een aantal horrorverhalen van andere buitenlanders was ik wel een beetje bang, maar dat was onnodig. Ze hebben zelfs een rontgenfoto gemaakt, maar alles was ok. Geen gaatjes! Alles was eigenlijk gewoon hetzelfde als in NL, behalve die x-ray, die werd daar gemaakt en kon je meteen op het computer scherm bekijken.

Sinds Juni woont er weer een nieuwe Nederlandse vrouw met Japanse man in Kansai. Samen zijn we in het reuzenrad op het Hep-5 gebouw in Umeda geweest.


Corine

Deze zomervakantie gaan we naar de beide oma`s en opa. Ik zal voor de eerste keer naar de tempel van de familie gaan. De ouders van Ken zijn nu al bij oma, omdat het met haar gezondheid niet goed gaat. Hopelijk wordt ze snel beter! Wij gaan op vrijdag de 13de samen met Aya en Tomo daar heen.

1 opmerking:

Tsuyuri zei

Boukje,

Ik vind het geweldig om je blog telkens weer te lezen!

Tot gauw!
Veer