maandag 10 mei 2010

De bruiloft

Een verslag van een perfecte dag!
Op 30 april was de grote dag eindelijk aangebroken. Vanaf het hotel gingen we naar onze trouwlokatie. Daar bleek mijn schoonfamilie al aanwezig te zijn.

Ken en ik gingen meteen naar onze kleedkamer om te gaan omkleden en haar en make-up te laten doen.


Terwijl wij omgekleed werden, kwam ook mijn familie aan. Toen was het tijd voor de eerste echte foto`s.






Ondertussen kwamen de gasten per riksja de oprijlaan opgereden.


Daar kwamen ze bij de poort aan, die ook in de stijl van onze bruiloft omgetoverd was.

Toen alle gasten binnen waren en er een familie foto gemaakt was (die heb ik helaas niet digitaal), was het tijd om met de ceremonie te beginnen. Eerst had ik een prive moment met mijn ouders in de theekamer.

Daarna aan de arm van mijn vader naar buiten waar Ken me op kwam halen.

Om de beurt lazen we een eed die we in het Japans en Nederlands geschreven hadden.

Waarop die door ons en onze getuigen, Maaike en Aya, ondertekend werd. Daarna wisselden we ringen uit. Ok, die droegen we al sinds ons wettelijke huwelijk, maar ja, toch leuk om dat officieel te doen...
Na de ringen deden we een ceremonie met water.


Nadat alle handelingen gedaan waren gingen we naar binnen door de zaal waar alle gasten zaten. Die ontvingen ons daar met een origami kraanvogel regen.

Buiten was er tijd voor foto`s.

Daarna ging iedereen naar de eetzaal, waar wij weer een binnenkomst hadden. Hier lezen we een speech voor. Dit keer Ken in het Nederlands en ik in het Japans.

Shihan heeft de toast gedaan.

Nadat we allebei aan de arm van onze moeder de zaal uitgeleid waren en we ons omgekleed hadden, was het tijd voor onze tweede binnenkomst.
We staken op alle tafels een kaars aan.

Het snijden van de taart.


Wat moet je anders dan als iedereen `ki su, ki su!` roept?

Onze ouders hadden samen een presentatie over ons voorbereid.




De twee jongste gasten van de bruiloft samen. Mijn neefje Boris en Sumire, het dochtertje van shihan.



Tijd om onze ouders te bedanken.
Nog een laatse speech en buiging en het feest was afgelopen.



Natuurlijk heb ik niet alles kunnen opschrijven en zijn er nog zoveel leuke foto`s, maar dit geeft wel een beeld van de dag. (meer foto`s op facebook)

1 opmerking:

hanneke zei

waaaaaauuuuuuuuuw wat moooooi! Ik ben niet zo van bruiloften, maar wat ik hier zie.... Geweldig!! jullie zagen er schitterend uit en wat een atmosfeer. Gefeleciteerd allebei nu het ook ceremonieel 'voor elkaar is'.