maandag 8 november 2010

kung fu

Een van de leuke kanten van mijn huidige baan is dat ik grotendeels zelf mijn curriculum mag bepalen. Omdat ik naast het leren lezen en schrijven (wat mijn 3-en 4 jarigen nu dus inmiddels kunnen) de motorische en sociaal-emotionele ontwikkeling erg belangrijk vind, heb ik vanaf het begin van het schooljaar wat nieuwe vaste activiteiten ingevoerd. O.a een wekelijkse gymnastiekles en een sport-topic. Deze dingen doen we samen met de Intensive 2 klas (4-6 jarigen) waar we het klaslokaal mee delen. Een van de dingen op mijn verlanglijstje was natuurlijk een kung fu thema, maar ik wilde dat niet te snel doen omdat ik twijfelde of ze er al aan toe waren. Twee maanden geleden ben ik er toch mee begonnen en de kinderen vinden het geweldig! Ik begin de `kung fu time` heel duidelijk door te groeten en eindig ook met groeten en de kinderen begrijpen heel goed dat ze buiten de kung fu tijd niet mogen slaan en trappen.

Voor de sportdag in oktober hebben we twee draken gemaakt en de kinderen openden de sportdag met een Chinese drakedans. De kinderen hebben zelf meegeholpen de draken te maken door de dozen te beplakken.






Daarnaast hadden ze een kung fu routine ingestudeerd. Niet een bestaande vorm natuurlijk, maar met stoten, trappen en diertechnieken zoals tijger, slang en kraanvogel.

Ik had graag meer foto`s gehad, maar ik was zelf te druk om foto`s te maken.
Het is leuk om mijn eigen passie te gebruiken op mijn werk en de kinderen en de ouders vinden het ook super.

1 opmerking:

Annelies zei

Ziet er leuk uit!!