vrijdag 21 augustus 2009

Voor de vakantie

Het is nog warm maar mijn zomervakantie zit er zo ongeveer weer op. Ik ben inmiddels weer terug uit Nederland.

Voordat ik naar Nederland ging had ik nog een belangrijke dag op de kalender staan: het open Osaka disticts kampioenschap Shinkyokushin karate. Zoals de meeste lezers van mijn blog wel al weten, dit is zeer succesvol voor mij verlopen. Ik heb de derde plaats (van de 16 deelnemers in mijn poule) behaald. Ook Ken heeft een belangrijke overwinning gehaald; de eerste plaats van de zwarte band klasse lichtgewicht. Dit is voor zijn carriere in de karate wereld natuurlijk erg nuttig.


Die dag was ook geweldig vanwege de grote support die we allebei vanaf de kant kregen. Natuurlijk van onze dojo, maar ook van een drietal collega`s van mij, Nanako, Yukako en Davey, die waren gekomen om ons aan te moedigen.



Al met al kon ik tevreden met alles (sport, taal, werk) wat ik in het afgelopen (bijna) jaar bereikt heb, teruggaan naar Nederland.
Meer over NL in de volgende post!

Geen opmerkingen: