vrijdag 24 april 2009

Hana-loze hanami en tulpenfestival

Vorige week vrijdag was de jaarlijkse hanami met de school gepland. Niet uit het veld geslagen doordat de sakura al een week uitgebloeid was, gingen we op pad. Met wel drie (!) medestudenten... (er zijn nu ook maar zo`n 10 studenten in de school). Gelukkig waren de docenten in wat grotere getalen aanwezig en was het toch gezellig.

Zondag ging ik naar een plek waar de bloemen wel bloeiden; het tulpenfestival in het Banpaku kinen koen park. Dit is een enorm park dat vlakbij ons huis blijkt te zijn. We hadden afgesproken met Davey (+ familie), Rick en vrienden van hen.
Het tulpenfestival wordt georganiseerd i.v.m het Japan-Nederlandjaar, dus naast tulpen waren er ook allerlei andere Nederlandse dingetjes.

En... Nederlands eten! Ik heb erg genoten van de pannenkoek met kaas, spek en stroop.

We hebben lekker de hele dag onder een boom in de schaduw gezeten (erg veel van het park heb ik eigenlijk niet gezien, haha)

Hmmm, ik wilde nog verder schrijven en wat andere foto`s erop zetten, maar m`n blog doet een beetje vervelend dus laat ik het maar even hierbij.
Over ongeveer een uurtje komt Natsuko (vanuit Tokyo) aan omdat een weekendje bij ons te logeren, tanoshimi!





1 opmerking:

Anoniem zei

Jammer van de ontbrekende hana, de tulpen doen het in ieder geval wel.
Was het weekeind met Natsuko gezellig?
Joost en Maus